Thursday, August 7, 2014

MISS MY CHILDHOOD



eh !! tiba2 ja kan dok xdok rindu zaman kekanak plak..(kekanak gitu,,hancuss bahasa kebangsaan..hakhak) ada aku kisah..
anyway seriesly #SERIOUSLY ok..aku rindu yg teramat zaman kicik2 aku dulu..
bila mana aku dok umah yg xberapa nk besar,,yg hny ada 4 biji buah umah..yg aku hny ada kwn jiran sebelah mnyebelah ja..n xlupa berek polis belakang umah..hahaha..

 TAPI..tapi..tapiii kannnn

smua tue xpnting ok !! yg penting kedamaian yg aku rasa..dgn padang bolanya yg terbentang luas..besa la bila dok kuarters guru msty padang skolah tue jadi habuan main aku..hakhakhak
yg paling aku teringat skali bila kami adik beradik men kt luaq umah,,yg pling heaven skali klu time HUJAN..wahhhh xpyh pi aiq terjun..kt depan umah aku dh ada aiq terjun semulajadi..kahkahkah..
n lepas tue cnfirm xley masuk umah,mak aku dah kunci umah xbg kami masuk..tue hukuman sbb men xingt dunia..TAPI apadahal,abg aku kan MAT GAVER (btul ke x ntah ejaan aku) tue gelaran utk abg kesyangan aku la kn..dya la penyelamat kami utk masuk lam umah balik..klu dak bermalam kt luaq laaa..

  ****
even dh kna mcm tue,,cnfirm xmnyesal..mlm tue kluaq balik men UFO depan umah..berkelip2 mata **wink2 ** tgok surat khabar yg bucunya dicucuh dgn api terbang ke udara..sebijik mcm UFO..
lagi satu klu kata cuaca hari tue cerah,,aku akan lepak kt tepi padang tgok awan smbil dok usha awan tue berbntuk apa..series bila togk awan aku rasa tenang sgt..jd habit aku smpai sekarang..wuwuwu

     haa!! lagi satu (berapa bnyak satu daa) hehe..

kt umah aku dlu xkesah klu nk buat lau ayam ka(tw dak lau tue apa kebenda??) haaa lau tue maksudnya KANDANG AYAM..ayh aku buat lau tue punya besaq..sbb masa tue excited nk bela ayam kaler warna warni..last2 bila besaq jadi kaler putih jgak..HAMPEH =.=

tp yg  mnyedihkan ayam2 tue smua kna baham ngn musang or ulaq aku xtw la..bgun esok pg ayam aku smua dh hilang..sob sob sob T_T .. so lepas tue ayah aku cuci bg bersih lau tue, n apalagi jadi tempat men n tempat tidoq kami adeq beqadek la..haha..salah satu cara nk lari dari dgq mak aku beletiaq..(jahat dak..haha) tp tue dulu,time dok xcerdik sepenuhnya lg..hekhekhek..laa dh jadi ank yg baik..ecewahh (nik lif tekan sendiri) eh! mmg bukan slalu nik lef tekan sndiri ka? haha ok! 
 continue crita...

kt ctue yg paling best sbb boleh tanam pokok mcm2 n boleh buat kolam sebesaq mana yg kita nak..tanah luas apadahal..tiap petang dok belakang umah dok kutip buah pelam jiran sebelah..hehe mintak halalkan yerr..coz kdg2 ada terambik xmintak izin..ish ish nakai gila dulu2..klu org tw perangai aku dulu2,confirm xmw amik jadi menantu..kahkahkah (eh, niy bukan kira dh bukak rhsia sndiri ka? err,lantak lahh..so terimala aku seadanya..ayat xley blahh...kuang2..

apapown terlalu bnyak sgt kenangan kt situ..smpai bila mana satu hari tue ada mai bgtw kata nk robohkn umah tue sbb nk buat kuarters guru yg mcm flat tue (bahanyanya smpai sjrg xdak org dok) pdan muka !! ish xbaiknya aku nih..tp btoi la,saat tue rasa mcm sedih sesangat bila nmpk dgn mata kepala sndiri depa robohkan umah tue..so after dat,kami sekeluarga pown pindah ke taman dekat2 situ..selama 10 tahun aku dok kt umah guru yg aku membesar dari kecik smpai la aku boleh berjalan,berlari..terlalu bnyak sangat kenangan yg aku simpan kt tempat tue (aishh tiba2 jadi serius lak kn..) ok back to normal..

sekarang kehidupan kami skeluarga bertambah baik..dgn berkembangnya family aku sejajar dgn perkembangan masa (tudia kluaq dh ayat BM aku,so xkisah la dpat A subjek BM) berlagak gila..kahkahkah
tapi aku bersyukur pada-Mu Ya Allah, engkau limpahkan rezeki kebahagiaan kpd kami sekeluarga..sooo...my time dok atas pelamin bila lak?? hahaha...terserah pada takdir...(ayat touching tw)

                 *****

okehh !! dh panjang berjela sgt nih.. sja update nk bgtw zaman kanak2 dulu the best..budak2 la niy yg tw dok dgn gadget ja..hikhikhik..sesuai la dgn peredaran masa kn ??? oyaittt...dh lenguh jari n mata dok kcik besaq kecik besaq ja tgok screen lptop niy..btw bnyak lagik crita yg nk dikongsi tp nty2 la erk..NEXT entry lak..lepas niy INSYAALLAH akan berblogging balik..tue pown klu ada org yg sudi singgah blog i nih..hukhukhuk sdeyhh T_T (wat sdih truk bley)

anyway..DOAKAN kebahagiaan, jodoh rezeki n yg baik2 la utk aku..hehe..okeh !! love u all..assalamualaikum..tata titi tutu.. :D







2 comments:

CikMomo said...

ololoooo... panjangnya dia berceloteh... hehehe dah lama tak baca blog zty ni.. ingatkan zty delete dah.,. ekkeke

ZeitySakura said...

Haaa kannn....tue namanya balas dendam lma x berblogging..hakhak